Lidé, kteří mě znali - Kim Hooper

Knihu mi poskytlo nakladatelství Omega a já jim tímto chci poděkovat.

Knihu jsem začala číst s menšími obavami a nejspíš i z toho důvodu mi chvíli trvalo, než jsem se začetla. Možná to bylo i střídáním ve vypravování- minulost a přítomnost- kde se mi to za začátku pletlo. 

Děj jako takový se mi, ale líbil. Jedná se o zajímavý námět a v podobném podání jsem na něj ještě nenarazila. Také se mi líbilo, že se autorka nebála použít téma 11. září, které je pro Ameriku skutečně nešťastné.

Hlavní hrdinku poznáváme jako Emily a vidíme její vývoj v Connie. Abych pravdu řekla, tak u Emily se moje sympatie střídali opravdu často. A právě za to jsem ráda. Dělala správná rozhodnutí, dělala špatná rozhodnutí a to jí měnilo z literární postavy na skutečnou bytost. Musím uznat, že tohle se autorce skutečně povedlo. Byla až nepříjemně realistická. Jako Con jsem jí měla ráda. Jeden z důvodů byla nejspíš rakovina, která mi nedávno vzala člena rodiny, ale také to co cítila ke své dceři. Bylo statečné, že našla odvahu postavit se své minulosti. 

S knihou jako celkem jsem spokojená. Kromě děje a vývoje hlavní hrdinky se mi líbilo i to, že se autorka nebála zmínit i temné kouty lidské duše a mysli. A i přes všechny klady musím dát knize tři knížečky. Je to pěkný a dojemný příběh, ale nemám pocit, že ve mně zůstane déle než pár minut. V každém případě jí mohu s klidným svědomím doporučit.


Knihu si můžete zakoupit na webu Knihy Omega nebo Knihy Dobrovský

O KNIZE
Název: Lidé, kteří mě znali
Autor: Kim Hooper
Vydalo nakladatelství Omega v roce 2017
Počet stran: 296

Anotace:
Čtrnáct let po odchodu z New Yorku bylo vše v pořádku, ale následující den se všechno změnilo... Emily se dostalo štěstí dříve než většině ostatních. Jako velmi mladá se vdala za muže, jehož vášnivě milovala, a budovala si život, jaký vždycky chtěla. Ale nic netrvá věčně. Pár ukvapených rozhodnutí, zamilování do jiného muže, nechtěné těhotenství – a život Emily je vzhůru nohama. Emily se rozhodne manželovi vše říct a odejít za otcem svého dítěte. Avšak její plány vezmou za své 11. září 2001. Strašlivá tragédie je jejím vysvobozením, dává jí možnost beze stopy zmizet z New Yorku a začít nový život. Není to snadné, ale Emily – nyní Connie Prynne –, si v Kalifornii vybuduje nový spokojený život. Ale když jí lékaři oznámí fatální diagnózu, Emily je nucena vše přehodnotit – pro dobro své třináctileté dcery. Strhující debut, v němž je obyčejná žena konfrontována se svou minulostí, aby zajistila budoucnost své dcery, Základní otázka zní: „jak byste se zachovali vy?“ "Osvěžující, napínavý a dojemný příběh. Román o ostré hraně mezi citovým traumatem a velkým zklamání. Je velmi snadné milovat Emily, je jako každý z nás, bojuje a snaží se dělat nejlepší rozhodnutí. Autorka nám připomíná starou pravdu, že minulosti se nelze zbavit a naše rozhodnutí nelze vzít zpět.“ The Wall Street Journal "Čtenáři budou přemýšlet o Emilyině obtížné situaci a možnostech volby. A možná se zamyslí i nad vlastními rozhodnutími.“ 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).