Šest vran - Leigh Bardugo

Dnes tu mám recenzi na knihu Šest vran od Leigh Bardugo. 

Abych pravdu řekla, tak začátek mě moc nezaujal. Měla jsem bordel v postavách, nevěděla jsem kdo je důležitý a kdo ne. Docela mě to chvílemi i odrazovalo. Naštěstí se to pak s postupem děje změnilo a já se od naší šestice nedokázala odtrhnout. Autorka měla děj propracovaný a plný akce, což mám ráda. Žádná zbytečná vata nebo rozhovory. Všechno mělo svůj důvod.
"Chamtivost mi říká pane.- Kaz Brekker"

Hlavní postavy jsou skvělé. Ať už se jedná o tajemného Kaze, přátelské Niny, hráčského Jespera nebo kohokoliv dalšího. Oblíbila jsem si všechny. Líbilo se mi, jak jsme se o jejich příbězích dozvídali postupně a ne hned na začátku v rychlém souhrnu. Autorka nám dávala kousky, až se spojily v celek. A to ani nemluvím o jejich mladém věku, na který jsem pořád zapomínala. Skutečně se chovali dospěleji než někteří dospělí.  

Se stylem psaní jsem neměla problém. Líbilo se mi, že každá kapitola byla z pohledu jiné postavy. Měly jsme tak možnost vidět děj z různých úhlů. Ale abych pořád nechválila, tak musím vytknout ty příšerné překlepy a chybějící písmenka v českém vydání. 

Knihu můžu s klidným srdcem doporučit příznivcům fantasy. Teď už budu jen tiše čekat na pokračování, kterého se snad dočkám co nejdřív. 

"A konečně by se mohlo začít naplňovat to, po čem touží od chvíle, co se srdcem přetékajícím pomstychtivostí vyvlekl své tělo z posledních sil z mrazivého moře a plácl sebou na přístavní molo."


O KNIZE
Název: Šest vran
Série: Šest vran
Autor: Leigh Bardugo
Vydalo nakladatelství Fragment v roce 2017
Počet stran: 384

Anotace: Ketterdam – rušné přístavní město, kde se dá za peníze koupit naprosto cokoliv. Nikdo to neví lépe než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže vybruslit z každé situace. Jednoho dne dostane nabídku, na kterou by kývl jen šílenec. Pohádková odměna však několikanásobně převyšuje všechna nebezpečí, která ze sebevražedné zakázky plynou. Sám to ale nezvládne. Bude potřebovat další pomocníky… Trestance prahnoucího po pomstě. Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry. Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova. Špiónku pohybující se neslyšně jako stín. Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň. Šest nebezpečných psanců se pokusí o nemožné – vloupat se do Ledového paláce, nejstřeženější pevnosti světa. Kdo z nich přežije? Jaká tajemství vyplavou na povrch? Odvrátí nebezpečí, které hrozí světu?

4 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Od autorky už jsem četla Grišu a ta mě moc bavila, takže určitě se chystám i na Šest vran :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Jsem ráda, že se ti recenze líbila. Na Grišu se teprve chystám, tak doufám, že bude stejně dobrá jako Šest vran :).

      Vymazat
  2. Šest vran vídám na každém kroku. Zatím jsem jim nepodlehla, ale ráda bych si je do konce roku přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se většinou toho davového "šílenství" snažím vyvarovat, ale poslední dobou to nějak nevychází :D. A zrovna u Šesti vran to i chápu. Je to vážně skvělá knížka, která za to stojí :).

      Vymazat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).