Dvůr mlhy a hněvu od Sarah J. Maas

V červenci jsem měla svátek a jako obvykle mi od Dobrovského přišla sleva. Tentokrát jsem si koupila Dvůr mlhy a hněvu od Sarah J. Maas. No a co říkám na druhý díl této série, která si ukradla srdce čtenářů teď zjistíte.


Dvůr mlhy a hněvu je pokračování fantasy knihy Dvůr trnů a růží. Na rozdíl od jiných pokračování tato kniha začíná tam, kde předchozí skončila, což oceňuji. Téměř celé je to psané z pohledu hlavní protagonistky Feyre, až na konci máme kapitolku či dvě z pohledu jiné postavy. 

Možná jsem odjakživa měla zlomenou a temnou duši. 
Jak jsem již zmínila, hlavní protagonistkou je Feyre, ze které se na konci prvního dílu stala víla. A právě na tuto změnu se snaží zvyknout. Krom tohoto se také snaží vyrovnat se svými činy z dvora Pod Horou. Líbí se mi, že to Feyre jen nepřešla, ale že to prožívala a jaký to na ní mělo dopad. Konečně jedna z mála knižních hrdinek, které zabíjení dělá problém a snadno se s tím nesmíří. 
(Následuje menší spoiler) Další co se mi líbilo, byla, že Rhysandovi neskočila hned do postele, ale postupně si vytvářeli přátelství a pevnější pouto. (Konec spoileru). A ačkoliv mi občas lezla na nervy, oblíbila jsem si jí podstatně víc než v prvním díle. 
Další hlavní postavou byl Rhysand, můj milovaný Rhys. Ano, i já jsem neodolala jeho kouzlu a bezmezně se do něj zamilovala. Rhys, který v prvním díle působil, jako prvotřídní hajzl se konečně vybarvil a ukázal svou pravou tvář. Milující vladař, který udělá cokoliv, aby ochránil svůj dvůr a přátele. 
Oblíbila jsem si i další nové postavy a některé starší se mi naopak znelíbili. To mluvím o tobě Tamline. 

Kniha je napsána v ich- formě, která mi vyhovuje. Celkově děj plynul a nenarazila jsem tam na nějaké zádrhely. Vztahy postav se vyvíjely postupně a přirozeně. 

Knihu bych doporučila všem milovníkům fantasy. Rozhodně nebudete litovat. Já sama měla jediný problém a to ten, že jsem to četla hned po prvním díle a bylo to na mě neskutečně dlouhé, že jsem se občas musela do čtení nutit. Ale to je jen můj problém, za který si můžu sama. Teď si dám od této série pauzu a pak se pustím do třetího dílu, který má děsivých 720 stránek. 

Uchopila jsem svou oběť za útlé rameno a zahleděla se do té nenáviděné tváře- do své tváře.
A vrazila jsem jasanovou dýku do nastaveného srdce.


O KNIZE
Název: Dvůr mlhy a hněvu
Autor: Sarah J. Maas
Překlad: Ivana Svobodová
Série: Dvůr trnů a růží
Vydalo nakladatelství CooBoo v roce 2017
Počet stran: 664
Anotace: Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid.
A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

5 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ještě jsem nečetla třetí, ale rozhodně mám druhý radši než první a uvidím co povím po trojce :)

      Vymazat
  2. Rhys je bůh ♥ Nedávno jsem četla třetí díl a ten byl ještě lepší, miluju celý svět, všechny postavy, Dvůr je prostě dokonalost! ♥ Těch 720 stránek se neděs, bylo to tak napínavé, že jsem to přečetla během tří dnů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Rhys je bůh ♥ Tak to jsi snad první člověk, u kterého vidím, že se mu třetí díl líbil víc :D Počkám si na dovču a pak se do trojky pustím a uvidím :)

      Vymazat
  3. Tahle série patří mezi mé nejoblíbenější. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).