Se záští - Eileen Cook

Knihu mi poskytlo nakladatelství Omega a já jim tímto chci poděkovat. 

Ačkoliv se kategoriím young adult a thriller snažím vyhýbat, tak jsem se přihlásila do konkurzu na recenzi knihy 'Se záští' od Eileen Cook. A musím upřímně říct, že jsem udělala dobře.

Příběh sleduje studentku maturitního ročníku Jill, která se po autonehodě probouzí v nemocnici a nepamatuje si nic z posledních šesti týdnů svého života. To je samozřejmě hrozné, ale to nejhorší přijde, když zjistí, že to lidé nepovažují za nehodu, ale vraždu její nejlepší kamarádky. Následně pozorujeme její snahu vyrovnat se ztrátou blízkého člověka, ztrátou paměti a fyzickými zraněními.

"Jedinou zkušenost, kterou jsem s vězením měla, byl seriál na Netflixu, a já bych se klidně vsadila, že moje spoluvězeňkyně by neměly zdaleka tak dobrý smysl pro humor."

Autorka dokázala věrohodně popsat myšlenky a emoce, kterými si Jill prochází a stvořila tak sympatickou hlavní hrdinku, které jsem fandila od začátku až do konce. Dále jsem si také oblíbila doktorku Weeksovou, která sice neměla mnoho prostoru, ale to vůbec nevadilo a nesmím zapomenout ani na Annu. 

Také se mi líbí forma, kterou autorka použila. Střídání pohledu Jill s ukázkami z novin, policejních výslechů či internetu je dobrý nápad na dotvoření názoru na celou věc. Celé se to doplňuje a čte samo. 

Čtení knihy jsem si užila, a kdybych nemusela chodit do práce, tak to přečtu na jeden zátah. Knihu bych doporučila všem, kteří nemají větší problémy se svými přáteli, protože příběh ve vás může vyvolat nepříjemné otázky o tom, zda je skutečně znáte tak dobře, jak si myslíte.

Knihu si můžete zakoupit na webu Knihy Omega nebo Knihy Dobrovský

"Pravda- a to, jak se ji rozhodnu popsat- byla teď na mě."
O KNIZE
Název: Se záští
Autor: Eileen Cook
Vydalo nakladatelství Omega v roce 2017
Počet stran: 256

Anotace:
Osmnáctiletá Jill Charron vyráží na výlet do Itálie. Má to být dobrodružství na celý život. Ale dochází k nehodě. Jill se probouzí v nemocnici, nohu v sádře, stehy v obličeji, a místo paměti z posledních 6 týdnů jen jedno velké nic. Jill zjistí, že se připletla do nehody se smrtelnými následky. Její otec jí nechá převézt domů, aby měla kvalitní péči. Včetně právníka a houfu novinářů... Zdá se, že nehoda nebyla nehoda... Jill se snaží dát dohromady události posledních šesti týdnů, než její dosud pohodlný a bezproblémový život zmizí v nenávratnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).