These Witches Don't Burn od Isabel Sterling

V letošním roce jsem si dala za cíl začít číst knížky i v angličtině. Hrozně hezky se to říká, ale skutečně se k tomu dokopat a vydržet- jo to už je horší. V každém případě jsem se do toho pustila a v tuhle chvílí mám za sebou dvě knížky. O té první vám raději říkat nebudu, protože to opravdu nebylo dobré. O to větší mám radost, že v druhém případě jsem měla šťastnější ruku.
  
These witches don't burn je knižním debutem americké autorky Isabel Sterling. Jedná se o lgbt young adult příběh o čarodějnicích, na čemž je stavěná celá propagace.  
Příběh sleduje Elementální čarodějku v zácviku, Hannah, která žije v nechvalně proslulém Salemu. Zprvu se zdá, že jejím největším problémem bude vyhýbání se své bývalé přítelkyni, ale když se něco kazí, tak ve velkém. Ve městě se začnou objevovat rituály černé magie a nejen lidé přicházejí k úhoně. Asi tolik k seznámení s dějem, nerada bych zkazila čtení případným čtenářům.  

"Gone is the hurt. Gone is the girl I loved, replaced by the one who broke my heart."   

Hlavní hrdinkou je sedmnáctiletá Elementální čarodějka v zácviku, Hannah, z jejíhož pohledu je příběh vyprávěn. Ta se snaží vzpamatovat z nepříjemného rozchodu s dlouholetou kamarádkou a v posledních měsících i přítelkyní Veronicou. Vlastně ani nevím, co bych o Hannah napsala. Jedná se o sympatickou holčinu, se kterou jsem soucítila a které jsem fandila. Překvapil mě vývoj, kterým v průběhu příběhu prošla. Ze začátku hodná holka, která chce pomáhat a chránit- na konci drsňačka, která touží po pomstě. Vážně jsem si jí oblíbila.  
Dále jsme se často setkávali například s již zmíněnou Veronicou. Veronica je, stejně jako Hannah, Elementální čarodějka v zácviku. Veronica je sebestředná, nedokáže přiznat svou chybu. Chová se jako by se celý svět točil kolem ní. Abych pravdu řekla, moc se mi nezamlouvala. Byly chvíle, kdy jsme si k sobě začali nacházet cestu, ale většinou to během pár stránek totálně pokazila.  
Každá holka by měla mít svou nejlepší kamarádku a tou v tomto příběhu byla Gemma. Gemma je Reg- obyčejný člověk. Jedná se o neskutečně pozitivní, přátelskou a podporující osobu. Okamžitě jsem si jí oblíbila. Stála při své kamarádce v každé situaci, kdykoliv jí přispěchala na pomoc. Skutečná kamarádka. 
No a co by to bylo za příběh, kdyby tu nebyla i romantická linka. Tu krom Veronici obstarala Morgan. Ta je ve městě nová a s hlavní hrdinkou se seznámí díky Gemmě, se kterou trénuje tanec.  
Samozřejmě je tu více postav jako rodiče hlavní hrdinky, její kamarád Benton, spolužáci, šéfka v práci a detektiv Archer.  

 "The fire recoils from my words. Then it pushes back and burns hotter. Its defiance growing stronger, more terrifying."   

Příběh je psán z pohledu hlavní hrdinky. Rozjezd je trochu pomalejší, ale ničemu to neškodí. Od školního táboráku to postupně začne zrychlovat a ke konci je to opravdu jízda. Nenašla jsem tam žádné nudné nebo výplňové části. Všechno mělo svůj účel. Líbilo se mi i to jak si autorka poradila s vysvětlením původu čarodějnic a celkově s jejich magií, pravidly a dělením. Na druhou stranu jsem záporáka odhadla zhruba v polovině příběhu.  

Abych to nějak zakončila a shrnula. Kniha mě mile překvapila. Miluju čarodějnice. Mám k nim neskutečně blízko a baví mě číst jejich příběhy. Taky podporuji lgbt a to jak v realitě, tak i literatuře. A spojení obojího dobře fungovalo.  Knížce dávám čtyři knížečky, protože ačkoliv jsem byla spokojená, tak mi tam něco chybělo. Nějaký ten wow efekt. Ale jinak knížku vřele doporučuji a netrpělivě čekám na pokračování, které by mělo vyjít v létě. 


O KNIZE
Název: These Witches Don't Burn
Autor: Isabel Sterling
Série: These Witches Don't Burn
Vyšlo v roce 2019 u Razorbill
Počet stran: 336

Anotace: Hannah's a witch, but not the kind you're thinking of. She's the real deal, an Elemental with the power to control fire, earth, water, and air. But even though she lives in Salem, Massachusetts, her magic is a secret she has to keep to herself. If she's ever caught using it in front of a Reg (read: non-witch), she could lose it. For good. So, Hannah spends most of her time avoiding her ex-girlfriend (and fellow Elemental Witch) Veronica, hanging out with her best friend, and working at the Fly by Night Cauldron selling candles and crystals to tourists, goths, and local Wiccans.
But dealing with her ex is the least of Hannah's concerns when a terrifying blood ritual interrupts the end-of-school-year bonfire. Evidence of dark magic begins to appear all over Salem, and Hannah's sure it's the work of a deadly Blood Witch. The issue is, her coven is less than convinced, forcing Hannah to team up with the last person she wants to see: Veronica.
While the pair attempt to smoke out the Blood Witch at a house party, Hannah meets Morgan, a cute new ballerina in town. But trying to date amid a supernatural crisis is easier said than done, and Hannah will have to test the limits of her power if she's going to save her coven and get the girl, especially when the attacks on Salem's witches become deadlier by the day.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).