Dlouhá trnitá cesta z pekla od Marilyn Manson a Neil Strauss

The boy that you loved is the man that you fear... Dobrá, nechala jsem se unést. Nebojte, nehodlám tu zpívat, protože ty písničky si tuhle hanbu nezaslouží. Ale mám otázečku: Je tu někdo, kdo tuhle kapelu a Briana miluje? Protože já jo a po přečtení téhle knížky ještě víc než dřív.

Abych pravdu řekla, vůbec jsem neměla, a stále nemám, tušení jak tenhle článek pojmout a jak začít. Takže prostě sepíšu své pocity a dojmy z knihy a budu doufat, že to nebude úplná snůška keců.


Dlouhá trnitá cesta z pekla je autobiografický počin Briana Warnera, kterého většina z nás zná pod pseudonymem Marilyn Manson, a publicisty Neila Strausse, který mu pomohl to sepsat. Text je pojat, jako vyprávění díky čemuž jsem se do toho snadno začetla. Celá kniha se dělí na tři části: dětství - začátky kariéry - sláva. Každá svá část má několik kapitol, které na sebe navazují.
Jak jsem se zmínila, celá kniha je pojata jako vyprávění. Je ovšem pojato osobním stylem, takže rozhodně nečekejte spisovné výrazy a pohádková přirovnání. Naopak se dočkáte barvitého popisu co se dělo v zákulisí a Brianovi nejtemnější myšlenky. Rozhodně se nejedná o čtení pro slabší povahy.

Po grafické stránce se jedná o úžasnou knihu. Fotky skvěle doplňují děj a pomáhají v lepší představě o vzhledu postav a celkovém vývoji Briana v Marilyna. Musím taky přiznat, že některé z fotek jsou skutečně zvláštní.

Brian je neskutečně inteligentní osobnost, což je vidět i v textech jeho písní, a tuhle knihu by si měl přečíst každý, kdo ho soudí podle stylu oblékání a propagace. I mě samotné došlo, že se nejedná o totálního magora až během čtení. Vlastně jsem ho částečně začala litovat a zamilovala si ho ještě víc, než dřív. Skupinu Marilyn Manson jsem poprvé na yt potkala už hodně dávno a v té době mě jejich klipy (mluvím o tom k písni Beautiful People) strašily. Ale té ujeté části mně se jejich muzika líbila a postupně jsem si na to zvykla. Jak jsem napsala výš- myslela jsem si, že jsou ujetý a chtějí získat pozornost. Díky Cestě jsem však pochopila, že je to jinak. Vysvětluje tu svůj postoj k náboženství, satanismu, vystupování a co ho vedlo zvolit si tuto cestu. Nejedná se o "špínu" či "úchyla" jak ho někteří nazývají, ale o zlomeného umělce, kterého ne všichni chápou.

Ale to jsme se dostali někam, kam jsem vůbec nechtěla. Stručně a jasně řečeno se mi kniha líbila a rozhodně bych jí doporučila i všem, kterým nevadí sprostý slovník a trocha nechutnosti. Sama s jistotou mohu říct, že jsem Cestu nečetla naposledy.

Pokud chce někdo vinit umění, tak proč teda čtou děti ve škole Romea a Julii? Je to příběh o dětech, který se navzájem zabíjejí z jednoho zásadního důvod: jejich rodiče je nechtěli pochopit.


O KNIZE  
Název: Dlouhá trnitá cesta z pekla
Autor: Marilyn Manson a Neil Strauss   
Vydalo nakladatelství BB/Art v roce 2017  (druhé vydání)
Počet stran: 352    
Anotace: 
Dlouhá trnitá cesta z pekla je skandální kniha, sarkastická, ale také nesmírně čtivá a vtipná. Je také v širokém měřítku uznávána jako jedna z vůbec nejlepších rockových biografií, v níž Manson beze studu vypráví o svém dětství plném strachu a obav, o svých sexuálních prožitcích, o zálibě v drogách, o setkání s okultismem a satanismem, o touhách, sebenenávisti, krutosti vůči sobě i ostatním, o vnitřní rozervanosti, rozvrácených vztazích i o úspěších a vítězstvích. 
Kniha využívá motivu z Dantova Pekla – jednotlivé kruhy pekla zde představují postupné fáze vývoje Mansonova života od vyděšeného „červa“ až po apoteózu v podobě antikristovské superhvězdy. Také obsahuje množství zajímavých fotografií z nejrůznějších období Mansonova života, některé jeho povídky a básně, ukázky korespondence s vydavateli či výtažky z cestovního deníku.


1 komentář:

  1. Mansona jsem milovala celou základku a pak i nějakou dobu na střední škole. Od té doby se mi hudební vkus velmi drasticky změnil, ale i tak na Mansona a jeho hudbu ráda vzpomínám, protože mi to připomíná ty fajn školní léta :). Vím že jsem o něm kdysi četla i nějakou knížku, nejspíš to bylo něco podobného jako tohle.

    mbetakova.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).